بزدام

بزدام
وبلاگ تخصصی پرورش بز

۱۳۹۳ مرداد ۲۸, سه‌شنبه

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از واحد پرورش بز مشرقی


وزیر جهاد کشاورزی که برای بررسی وضعیت کشاورزی گلستان به این استان سفر کرده، از چند طرح کشاورزی و دامپروری شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در این سفر ظهر امروز از واحد پرورش بز مشرقی و طرح 700 هکتاری زیتون رضوان گنبدکاووس بازدید کرد.


 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در حاشیه این بازدید گفت: واحد پرورش بز مشرقی با ظرفیت 2 هزار راس بز، از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده و نژادهای مختلف بز مانند سانن، آلپاین، هیبرید و نژادهای بومی و دورگ در آن تولید و پرورش داده می شود.

 مختار مهاجر اظهار کرد:این مرکز با اعتبار 42 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و 30 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در آن مشغول به فعالیت هستند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: در این مرکز آخرین یافته های علمی بخش دامپروری و تکنولوژی های روز شیردوشی استفاده شده است.

 وزیر جهادکشاورزی از گاوداری شیری 300 راسی هلشتاین و دامداری 1500 راسی گوسفند نیز در مجاورت این مرکز بازدید کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین گفت: طرح 700 هکتاری زیتون رضوان نیز متعلق به کمیته امداد امام خمینی(ره) است و در فاصله 42 کیلومتری شمال شهر گنبدکاووس راه اندازی شده است.

 مهاجر اظهار کرد: این طرح در زمین هایی که خاک آن کم بازده است اجرا شده و ارقام مختلف زیتون مانند رقم زرد زیتون،زرد روغنی، کرونایتی، فیشمی، ماری و مانزامیلا در آن کشت می شود.

 وی افزود: این باغ از سال 88 به باردهی رسیده و پارسال 705 تن محصول از آن برداشت شد و 14 هزار و 100 میلیون تومان درآمد داشته است.

 وزیر جهادکشاورزی در ادامه سفر خود از طرح‌های کشاورزی شهرستان های گالیکش، آزادشهر، رامیان و علی آبادکتول استان گلستان نیز بازدید می کند. 

هیچ نظری موجود نیست: