بزدام

بزدام
وبلاگ تخصصی پرورش بز

۱۳۹۳ دی ۲, سه‌شنبه

تولید نژاد ترکیبی بز شیری کلید خورد



معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری در مزارع بسته و نیمه آغاز شده و کلید خورد.




 بهلول تکلوی عصر امروز در جریان بازدید از این پروژه اظهار کرد: در اجرای این پروژه با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پرورش بز و به کارگیری مدیریت پرورش متناسب با شرایط اقلیمی و اکوسیستم منطقه خلخال زمینه اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری فراهم شده است.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از بزهای دارای ظرفیت ژنتیکی تولید شیر بالا شاهد ارتقاء تولیدات و محصولات واحدهای پرورش بز در مناطق مستعد استان و همچنین ارتقاء در آمد پرورش‌دهندگان باشیم.
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در اجرای پروژه تولید نژاد ترکیبی بز شیری از اسپرم بزهای نژاد شیری خارجی سانن و آلپاین به عنوان پایه پدری و از بز بومی خلخالی به عنوان پایه مادری استفاده شده است.
 
تکلوی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اجرای این پروژه سبب ارتقاء تولید شیر در واحدهای پرورش بز و نیز ارتقاء درآمد پرورش‌دهندگان می‌شود.
 
وی بیان کرد: هم‌اکنون این پروژه به همت کارشناسان مدیریت امور دام این معاونت به ظرفیت 500 رأس در بخش هشتجین شهرستان خلخال در مرحله اجراست.
 

منبع: دامنا www.damna.ir

هیچ نظری موجود نیست: