بزدام

بزدام
وبلاگ تخصصی پرورش بز

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

پيداشدن دو بزغاله وحشي درخرم‌آباد

مدير كل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: دو بزغاله وحشي در منطقه سفيد كوه خرم‌آباد پيدا شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد و به نقل از روابط عمومي اداره حفاظت محيط زيست لرستان، محمدحسين بازگير با بيان اينكه بدون كمك مردم حفاظت واقعي ميسر نمي‌شود، اظهار داشت: چند روز پيش در منطقه حفاظت شده سفيدكوه خرم‌آباد توسط عشاير منطقه دو بزغاله وحشي شيرخوار رها شده و سرگردان پيدا شدند كه بلافاصله به اداره‌كل حفاظت محيط زيست لرستان تحويل داده شدند.


وي افزود: اين اتفاق در منطقه بسطام خرم‌آباد انجام شده و شواهد دال بر اين است، كه بز وحشي مادر اين دو بزغاله كشته شده است.

مدير‌كل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: اين گونه بيشتر ارتفاعات زياد را ترجيح مي‌دهد ولي ممكن است تا كوهپايه پايين بيايد، از توانايي زياد براي براي جست و خيز و دويدن روي صخره‌ها و پرتگاه‌ها برخوردارند، معمولا در صبح زود و عصرها مي‌چرند و ساعات گرم روز را در سايه سنگ‌ها و صخره‌ها و بوته‌ها مي‌خوابند.

وي افزود: علي‌رغم تلاش شبانه روزي محيط بانان منطقه متاسفانه بدليل كمبود نيرو و امكانات، وسيع بودن، وجود سكونتگاه‌هاي بسيار در حاشيه، راه‌ها و كرويدورهاي زيادي كه در منطقه وجود دارد اتفاقاتي از اين دست رخ و عملا بدون كمك و همكاري مردم حفاظت واقعي ميسر نمي‌شود.

بازگير در ادامه گفت: ما در سال گذشته 250 مورد تخلف شكار و صيد چه درمورد پرندگان و چه در مورد پستانداران داشتيم.

مديركل حفاظت محيط زيست لرستان گفت: همين گونه بزغاله وحشي كه الان قادر به نگهداري خودش در طبيعت نيست و حتما بايد با شير تغذيه شود متاسفانه آن شرايط زندگي در طبيعت را از دست مي‌دهند، در هر صورت ما تمام تلاش خود را انجام مي‌دهيم و اگر نشد يك موضوعي به نام سايت تكثير حيات وحش در دستور كار داريم تا در شرايط طبيعي بتوانند زندگي كنند و به دامان طبيعت برگردند.

 
 
فارس